Lauantaina Lotta Vuorelan koulutusta Längelmäellä, Kana-areenalla. Aika nihkeetä oli, mä olin myöhässä ja ohjaukset aivan perseestä... Nää oli taas näitä, että olis voinu jättää koko koulutuksen väliin, ei oikee sujunu.
Käännöksiä, käännöksiä ja käännöksiä ruvetaan harjoittelemaan...

Sunnuntaina oli toinen erä Lotan koulutusta ja suju huomattavasti paremmin! Tosin käännöksissä ja jarruissa oli välillä ongelmaa, mutta oikein tyytyväinen tekemiseen olin. Selkeämpää ohjausta tarttis enemmän, niin kyllähän se koirakin kääntyy.. Kontaktit suju tänään kanssa paremmin.

Ongelmana mulla on vielä kontakteilla se, etten ole päättänyt pysäytänkö vai en alastulolla. Alkuun olen ottanut pysäyttämällä ja todella hyvin hakee alas asti, kertaakaan ei ole aan tai puomin alastulolta loikkinut alas. Pysäytyksessä alastulo on tooooodella hidas (= paikan epävarmuus). Joten ajatusta on ollut, että siirrän alastulon juoksuksi...ehkä tämä menee syteen, mutta sittenpähän menee. Palataan taas sitten alkuun ja opetellaan uusiksi, eikai se niin vakavaa ole....

Uusin ongelma on sitten lähtötilanteessa. Kodan mielestä lähtöpaikka on aivan perseestä, eikä meinaa istua ei sitten millään. Kyttää vain edessä olevia esteitä, et joko saa mennä?... tätä nyt ruvetaan vahvistamaan ja tehdään siitä kiva juttu! Kuitenkaan nopeat istumiset eivät ole esim. tokon ohessa mikään ongelma...

kisailmot lähti jyväskylään ja seinäjoelle, katsotaan kuin käy!